Wykładowca: mgr Ewa Mianowska
Cel szkolenia:
Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestników wiedzy i umiejętności niezbędnych do tworzenia i prawidłowego korzystania z instrukcji kancelaryjnej regulującej podstawy efektywnego obiegu dokumentów w instytucji/firmie.
Czas trwania szkolenia: 6 lub 8 lub 12 godzin
Program szkolenia:
- Podstawowe definicje i zagadnienia z zakresu instrukcji kancelaryjnej.
- Zasadnicze czynności kancelaryjne.
- przyjmowanie i rozdział korespondencji
- rejestracja i dekretacja pism
- sposoby załatwiania spraw i ich akceptacja
- wysyłanie korespondencji
- Systemy kancelaryjne.
- Opracowanie i wdrożenie instrukcji kancelaryjnej.
- Redagowanie pism urzędowych oraz konstrukcja i styl pisma urzędowego.
- Jednolity Rzeczowy Wykaz Akt w teorii i praktyce.
- Tworzenie teczki akt:
- znak teczki, znak sprawy
- spisy spraw, rejestry
- ostateczne załatwienie sprawy
- 8. Archiwizowanie akt :
- kategorie archiwalne
- spisy zdawczo-odbiorcze
- prawidłowe przekazywanie akt
- czasokresy przechowywania akt
- lokal/pomieszczenie archiwum zakładowego
- udostępnianie dokumentacji
Umiejętności nabyte w wyniku szkolenia:
- Umiejętność obsługi dokumentacji w instytucjach administracji publicznej oraz firmach.
- Biegłość w posługiwaniu się Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.
- Umiejętność tworzenia własnych normatywów kancelaryjnych na potrzeby danej instytucji.