Wykładowca: prof. dr hab. Danuta Walczak-Duraj
Czas trwania szkolenia: 8 lub 12 godzin
Zakres tematyczny szkolenia:
- Istota public relations - jego cele, adresaci i narzędzia działania, przewidywane efekty. Rola komunikacji w public relations.
- Podstawowe psychologiczne mechanizmy wywierania wpływu na jednostki stosowane w public relations. Środki komunikowania - rola komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
- Media relations i jej podstawowe strategie. Sposoby przekazywania informacji i komunikatów prasowych. Zasady współpracy z mediami i najczęściej popełniane błędy.
- Konferencja prasowa, briefing i śniadanie prasowe. Zasady organizowania konferencji prasowych i najczęściej popełniane błędy.
- Przygotowanie przez uczestników szkolenia komunikatu prasowego i informacji prasowej - ćwiczenia praktyczne.
- Zasady zachowania PR-owskiego w sytuacji kryzysowej firmy/instytucji. Metody zachowań komunikacyjnych.