Zapraszamy na szkolenie, które odpowie na pytania:
- Jak postępować w przypadkach, gdy strona (w tym podatnik, dłużnik w postępowaniu egzekucyjnym w administracji) wnosi o doręczenie elektroniczne, ale na adres poczty elektronicznej, a nie skrytkę w systemie teleinformatycznym udostępnionym do doręczeń przez urząd (np. ePUAP)?
- Jak postępować w przypadkach złożenia podania na adres poczty elektronicznej urzędu, a nie przez elektroniczną skrzynkę podawczą?
- Jak prawidłowo dokumentować przyjęcie pisma w postaci elektronicznej?
W trakcie szkolenia zostaną omówione praktyczne przykłady stosowania przepisów z uwzględnieniem najnowszego orzecznictwa sądów administracyjnych.
Szkolenie jest adresowane do pracowników administracji rządowej i samorządowej zajmujących się obsługą korespondencji, pracowników urzędów prowadzących sprawy administracyjne, w których strona wystąpiła o dokonywanie doręczeń środkami komunikacji elektronicznej oraz osób odpowiedzialnych za organizację obiegu dokumentów w urzędach.
Miejsce szkolenia: Eurokancelaria, Plac Pokoju 3, 90-227 Łódź
Termin szkolenia: do uzgodnienia
Szkolenie odbędzie się pod warunkiem zgłoszenia co najmniej 10 uczestników. Istnieje możliwość organizacji szkolenia w terminie proponowanym przez uczestników.
Warunki uczestnictwa
Podstawą wzięcia udziału w szkoleniu jest przesłanie drogą elektroniczną na adres mailowy sekretariat@eurokancelaria.info prawidłowo wypełnionej karty zgłoszenia zamieszczonej na stronie internetowej. Prosimy o dokonanie przelewu na konto:
Kancelaria Adwokacka „Eurokancelaria” prof. Maria Królikowska-Olczak
Plac Pokoju 3, 90-227 Łódź
Nr r-ku: 26 1020 3352 0000 1002 0098 2421
Cena promocyjna szkolenia: 300 zł + VAT (zawiera koszty szkolenia, materiałów szkoleniowych, certyfikatu ukończenia szkolenia)
Wszelkich dodatkowych informacji dotyczących naszego szkolenia uzyskają Państwo wysyłając zapytanie na adres e-mail: sekretariat@eurokancelaria.info
Program szkolenia
Prowadzący:
MATEUSZ KAMIŃSKI – wykładowca i autor publikacji na temat informatyzacji administracji i ochrony zdrowia, danych osobowych oraz informacji publicznej. Ukończył studia podyplomowe z prawa europejskiego. Współautor książek: „Informatyzacja podmiotów publicznych w pytaniach i odpowiedziach”, „Ustawa o podpisie elektronicznym. Komentarz” oraz „ePUAP w praktyce”. Pracował w administracji samorządowej i rządowej.
JAKUB RZYMOWSKI – doktor nauk prawnych, pracownik naukowy Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, autor publikacji na temat informatyzacji administracji i ochrony zdrowia oraz danych osobowych. Ukończył studia podyplomowe w dziedzinie informatyki na Uniwersytecie Łódzkim. Współautor książek: „Informatyzacja podmiotów publicznych w pytaniach i odpowiedziach”, „Ustawa o podpisie elektronicznym. Komentarz” oraz „ePUAP w praktyce”.
Program:
- Wprowadzenie:
- dokument elektroniczny i informatyczny nośnik danych,
- ePUAP, profil zaufany ePUAP,
- środki komunikacji elektronicznej, poczta elektroniczna (w rozumieniu przepisów prawa) a elektroniczna skrzynka podawcza (ESP),
- urzędowe poświadczenie odbioru (UPO),
- podpis elektroniczny, bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu, podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP.
- Zastosowanie elektronicznej skrzynki podawczej:
- obowiązek udostępnienia ESP;
- niedopuszczalność posługiwania się pocztą elektroniczną w ogólnym i w podatkowym postępowaniu administracyjnym;
- przyjmowanie pism w formie dokumentów elektronicznych,
- wzory dokumentów elektronicznych i formularze elektroniczne,
- konsekwencje prawne udostępniania i stosowania formularzy i wzorów dokumentów elektronicznych, niezgłoszonych do Centralnego Repozytorium Dokumentów Elektronicznych
- Podpisywanie pism w formie dokumentów elektronicznych:
- po stronie wnoszącego pismo w formie dokumentu elektronicznego,
- po stronie urzędu,
- jak nie popełnić błędu w podpisywaniu pism w formie dokumentu elektronicznego – praktyczne wskazówki sformułowane na podstawie orzecznictwa sądów administracyjnych.
- Przyjmowanie pism w formie dokumentu elektronicznego:
- czynności pracownika kancelarii,
- jak nie popełnić błędu przy przyjmowaniu pism w formie dokumentu elektronicznego – praktyczne wskazówki sformułowane na podstawie orzecznictwa sądów administracyjnych.
- Wydawanie decyzji, postanowień, zaświadczeń, zawiadamianie o sposobie załatwienia skargi w formie dokumentu elektronicznego:
- rejestracja sprawy,
- czynności prowadzącego sprawę,
- Profil zaufany ePUAP.
- Obowiązek doręczania pism w formie dokumentów elektronicznych:
- decyzje, postanowienia, zaświadczenia, inne;
- jak nie popełnić błędu doręczając pismo w formie dokumentu elektronicznego – praktyczne wskazówki sformułowane na podstawie orzecznictwa sądów administracyjnych.
- Sposoby komunikacji elektronicznej ze składającym wniosek lub skargę.
- Sposoby komunikacji elektronicznej z wnioskującym o udostępnienie informacji publicznej:
- środki komunikacji do składania wniosku o udostępnienie informacji publicznej,
- konsekwencje prawne awarii systemu teleinformatycznego w komunikacji z wnioskującym o udostępnienie informacji publicznej.
- Sposoby komunikacji elektronicznej z wykonawcą zamówienia publicznego:
- opatrywanie pism w formie dokumentów elektronicznych w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej.
- konsekwencje zastosowania filtrów antyspamowych w komunikacji z wykonawcami.
- Sposoby komunikacji elektronicznej w związku z korzystaniem ze środków z funduszy UE.
Pobierz formularz zgłoszenia (link).
Prawidłowo wypełnione zgłoszenie prosimy wysłać na adres: sekretariat@eurokancelaria.info